بررسی روند قیمت میلگرد فولاد خراسان

بررسی روند قیمت میلگرد فولاد خراسان

 میلگرد فولاد خراسان (نیشابور)، به عنوان یکی از باکیفیت ترین محصولات فولادی کشور و با شهرت و محبوبیت بین فعالان بازار آهن و فولاد و مصرف کنندگان حوزه میلگرد، طی یک سال گذشته از حدود 180.000 ریال به ازای هر کیلوگرم در تیر ماه سال قبل به حدود 320.000 ریال در تاریخ 7 اسفند ماه 1401 رسید و یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند لیکن سال گذشته را با کیلویی 270.000 ریال به پایان رساند.

میلگرد فولاد خراسان طی هفته گذشته همچنان مسیر نزولی را طی کرد و حتی سطح روانی 250.000 ریال را از دست داد و با رسیدن به عدد 248.000 ریال، حدود 8 درصد نسبت به ابتدای سال 1402، کاهش داشت.

بنظر می رسد به تدریج قیمت میلگرد فولادی به سطح حمایتی قوی نزدیک شده است که در صورت شکست سطح فعلی، ممکن است این محصول فولادی سطح 245.000 ریال را نیز بتواند لمس کند. البته با در نظر گرفتن تمامی عوامل، برگشت از این سطح برای این کالای فولادی، بسیار سریع و در کوتاه مدت می باشد. 

 

نمودار قیمت میلگرد فولاد خراسان طی یکسال اخیر

تثبیت نرخ ارز در یک محدوده مشخص، عدم استقبال از خرید شمش فولادی (که حول و حوش 203.000 ریال می باشد) و معاملات ضعیف آهن اسفنجی (که حدود 123.500 ریال معامله میشود)، عرضه شده در بورس کالا، همچنین اعمال سیاست های انقباضی پولی و کاهش گردش پول متاثر از آن را می توان از عوامل اصلی روند کاهشی و رکود نسبی در کلیت بازار آهن و فولاد نام برد.

ضمناً؛ بنظر می رسد فعال شدن بازارهای هدف صادراتی صنعت فولاد و اجرایی شدن وعده ساخت مسکن از عوامل بنیادین تحریک تقاضا در میان مدت و بلند مدت می باشند؛ اگر چه نوسانات مثبت نرخ ارز نیز می تواند معادلات این بازار را تحت تاثیر قرار دهد و انگیزه های بازیگران بازار آهن و فولاد را مجدداً فعال نماید.

شرکت تولیدی بازرگانی فولاد پرشین امیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا