وضعیت بازار فولاد و آلومینیوم در اروپا

ـ تولید ضعیف در بخش ساخت و ساز، بازارهای فولاد و آلومینیوم اروپا را با اختلال مواجه ساخت.

تقاضای پایین برای مواد و مصالح ساختمانی همچنان تداوم داشته و فشار مضاعفی را بر قیمت ها در بازار فولاد و آلومینیوم، وارد می سازد.

قیمت ها در بازار فولاد و آلومینیوم به حرکت نزولی خود ادامه داده در حالی که نرخ های بالای بهره و هزینه های فزاینده مواد اولیه، سرمایه گذاری در پروژه ها را تحت فشار قرار می دهد.

گزارش آماری 2023 انجمن ساخت و ساز اروپا، منتشر شده در تاریخ 27 ژوئن، حکایت از آن دارد که چشم انداز سال 2023 بسیار بدبینانه است؛ انتظار می رود سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز تا 2.5 درصد افت پیدا کند و  تمامی بخش ها به جز مهندسی شهری، شرایط انقباضی را تجربه کنند.

انتظار می رود سوئد، کشوری باشد که بیشترین ضربه را از این حیث خواهد خورد به طوری که سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز تا 13 درصد کاهش خواهد داشت. در مقابل، کشور پرتغال، بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد به طوری که انتظار می رود رشد 3.4 درصدی را به ثبت برساند.

افزایش در هزینه های انرژی، فعالیت های ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار می دهد.

بدلیل جنگ روسیه و اوکراین که از فوریه 2022 آغاز شده است، قیمت های انرژی در سراسر اروپا به سرعت افزایش یافته است و به اعداد تاریخی در تابستان سال گذشته رسید.

به عنوان نتیجه هزینه های سرسام آور انرژی، کمک های دولتی در راستای حمایت از شرکت های فعال در صنایع سنگین که تحت تاثیر قرار گرفته بودند، شکل گرفت.

علاوه بر تقاضای بسیار ضعیف، هزینه های رو به بالای مواد اولیه، شرایط را برای تولیدکنندگان به منظور پوشش هزینه ها، سخت کرده است. تولیدکنندگان در سرتاسر اروپا طی سه ماهه دوم، سوم و چهارم 2022، تولید خود را کاهش داده اند.

فقدان تقاضا از سوی پروژه های خصوصی و دولتی در اروپا، بر روی تقاضا برای محصولات طویل فولادی، تاثیر گذاشته است. با وجود هزینه های بالای انرژی، تولیدکنندگان نمی توانند قیمت ها را پایین بیاورند.

قیمت های نزولی به هیچ عنوان، انگیزه ای برای خرید ایجاد نمی نماید بلکه صرفاً بازار را قفل می کنند در حالی که مشتریان، منتظر افت بیشتر قیمت ها هستند؛

بخش خصوصی در ایتالیا نسبت به سایر مناطق اروپا، کمتر تحت تاثیر قرار گرفته است، این بدان معناست که ما تقاضای قوی تری در اروپای شمالی، تجربه کرده ایم؛ یک تولید کننده در ایتالیا، این مطلب را خاطر نشان کرد.
ایتالیایی ها، بالاترین حجم پس انداز خصوصی را در اروپا دارند؛ این به آن مفهوم است که ایتالیایی ها کمتر نیاز به قرض گرفتن برای اجرای پروژه های ساخت و ساز دارند.
ـ چشم انداز ضعیف و نزولی، بر بازار فولاد اروپا، حکمفرماست.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا