استاندارد ها و کاربرد های ورق گالوانیزه

برای شناخت هر محصول لازم است در مورد استانداردها، کاربرد و مشخصات مکانیکی و شیمایی آن اطلاعات کافی در اختیار داشت. در این مقاله به توضیح استاندارد ها و کاربرد های ورق گالوانیزه و سایر نکات مهم جهت شناخت بیشتر این محصول می پردازیم. استاندارد ها و کاربردهای ورق گالوانیزه اثر مستقیم بر میزان کیفیت و تقاضای آن دارد که در ادامه به معرفی تولید کننده های مطرح کشور می پردازیم.

 

  • جدول استاندارد ورق گالوانیزه:

آشنایی و شناخت جداول استاندارد یکی از راه های شناخت کیفیت محصولات می باشد که در ادامه به معرفی استاندارد ورق گالوانیزه خواهیم پرداخت.

کیفیت کاملا سخت (Full Hard):

سختی و استحکام بالا در کنار انعطاف پذیری پایین این دسته از محصولات به دلیل عدم انجام عملیات حرارتی می باشد.

  • کیفیت با سختی CQ:

استانداردهای مختلف در صنعت فولاد و فرآوری فلزات اشاره داردکه این روش ورق گالوانیزه تا دمای 730 درجه سانتیگراد حرارت می بیند .انعطاف پذیری و استحکام مناسب نتیجه  عملیات حرارتی است که طبق استانداردها و کاربرد های ورق گالوانیزه تعیین گردیده.

 

  • کیفیت با سختی DQ:

کیفیت با سختی DQ نسبت به روش CQ بالاتر بوده که این امر ناشی از عملیات حرارتی محصول در دمای 780 درجه سانتیگراد می باشد. استحکام این محصول کمتر اما استحکام کششی بهتری دارد که برای شکل دهی قطعات پیچیده بسیار پر کاربرد می باشد.

نام گذاری هر ورق مطابق با استاندارد های هر کشور متفاوت می باشد که با مراجعه به جدول بالا نام گذاری آنها قید شده است. کاربرد ورق گالوانیزه بر اساس کیفیت هر ورق مشخص می شود که در ادامه به معرفی کاربرد ورق گالوانیزه بر اساس کیفیت آن می پردازیم.

 

·    کاربرد ورق گالوانیزه:

 

همان طور که اشاره شد بر اساس استاندارد و کاربردهای ورق گالوانیزه بر اساس کیفیت محصول دسته بندی می شود که در جدول زیر مشخصات آن ذکر شده است.

 

کاربرد ورق گالوانیزه

  • جمع بندی
با داشتن اطلاعات کافی در مورد استانداردها و کاربردهای ورق گالوانیزه می توان شناخت نسبی در مورد محصولات کارخانه های تولید کننده در سطح کشور به دست آورد. از کارخانه های تولید کننده گالوانیزه برتر سطح کشور می توان به کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، امیرکبیر کاشان، فولاد تاراز،   فولاد شهرکرد و هفت الماس اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا