ورق رول گرم چین: کاهش قیمت داخلی در شرایط بازار راکد و ساکت

Hot Roll

روز سه شنبه 14 سپتامبر قیمت‌های ورق رول گرم داخلی در چین کاهش پیدا کرد و با توجه به کاهش فعالیت‌های تجاری و شرایط نامساعد آب و هوایی که تحویل کالا را با محدودیت‌های جدی مواجه ساخت، انتظارات به دلیل آن که بازار مواد اولیه دچار افت گردید، رو به بدتر شدن نمود.

بازار داخلی

بخش چین شرقی (شانگهای): ۵،۷۷۰-۵،۸۲۰ یوان (۸۹۵-۹۰۳ دلار) به ازای هر تن، کاهش ۸۰ یوان در هر تن.

بازار نقدی ورق رول گرم بعدازظهر تقریباً متوقف شد. کاهش شدید قیمت در اوایل روز باعث شد تا مصرف کنندگان پایین دستی در برنامه‌های خرید خود تجدید نظر کنند.

قراردادهای آتی ورق رول گرم چین در بورس آتی شانگهای، طی بعد از ظهر سه شنبه بعد از آن که قراردادهای زغال سنگ و کک در بورس کالای دالیان، برای سومین روز متوالی کاهش یافت، یک افت شدید را تجربه کرد. براساس گزارش رسانه‌های محلی، کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در اوایل این هفته به تولیدکنندگان زغال سنگ دستور داده بود تا با بستن قراردادهای بلندمدت و افزایش ظرفیت به ثبات قیمت‌ها کمک کنند.

یک تاجر مستقر در شانگهای بیان کرد: “عقب نشینی قراردادهای زغال سنگ و کک از رکوردهای قیمتی بالا، انگیزه‌ی ریسک گریزی را در میان فعالان بازار، فعال کرد که این خود بر معاملات آتی ورق رول گرم چین فشار زیادی را وارد ساخت و نقدینگی را در بازار نقدی، مهار نمود.”

نقدینگی ناشی از معاملات نقدی ورق رول گرم روز سه شنبه تحت تأثیر طوفان چانتو قرار گرفت که شرق چین را متاثر و حرکت محموله‌ها را به داخل و خارج از انبارها را محدود ساخته بود. این تاجر افزود:”اما تقاضا نه تنها در شرق چین بلکه به طور کلی در سراسر کشور ضعیف است.”

بازار صادرات

شاخص صادرات ورق رول گرم فولادی فست مارکت: ۹۳۵٫۸۸ دلار در هر تن فوب بنادر اصلی چین بود که ۱٫۸۶ دلار در هر تن، کاهش نشان می‌دهد.

معاملات اندک، همراه با کاهش قیمت‌های داخلی باعث شد تا برخی از تاجران پیشنهادات خود را حدود ۱۰ دلار در هر تن کاهش دهند. اما برخی از تاجران نیز قیمت خود را بدون تغییر حفظ کردند زیرا فکر نمی‌کنند به دلیل کاهش عرضه و بهبود قابل انتظار تقاضا، کاهش بیش‌تری برای قیمت‌های داخلی وجود داشته باشد.

شرکت‌های بازرگانی و کارخانه‌ها روز سه شنبه ورق رول گرم چین ss400 را با قیمت ۹۳۰-۹۸۰ یوان به ازای هر تن فوب پیشنهاد می‌دادند. منابع اعلام کردند که آن‌ها مایل به فروش با حداقل قیمت ۹۳۰-۹۴۰ دلار در هر تن فوب هستند.

یک کارخانه‌ی بزرگ در شمال چین قیمت پایه خود را بدون تغییر، 1000 دلار به ازای هر تن فوب نگه داشت. یک منبع در کارخانه بیان کرد که فروش این کارخانه در هفته گذشته ضعیف بوده است.

یک فولادساز بزرگ روسی در تلاش برای ارائه یک پیشنهاد ۳۰ هزار تنی کالا برای تحویل در دسامبر و ژانویه با قیمت ۸۸۰ دلار در هر تن cfr شهر هوشی مینه یا هایفونگ می‌باشد که تا زمان نگارش این خبر هیچ پیشنهادی شنیده نشده است.

شنیده های بازار

یک تاجر در شانگهای بیان کرد: “در حال حاضر، در شرایطی که ابهامات رفع نشده‌ای در مورد این که آیا عوارض صادراتی وضع می‌شود و آیا دسترسی به محموله‌های ارزان تر از کشورهای مشترک المنافع، روسیه، هند و دیگر مناطق امکان پذیر است هم‌چنان وجود دارد، فروش گریدهای اصلی ورق رول گرم چین نیز بسیار سخت است.”

تاجر دیگری در شانگهای بیان کرد:” گرچه احتمال وضع عوارض صادراتی در کوتاه مدت کم است، اما خریداران به احتمال زیاد ترجیح می‌دهند از چنین ریسکی اجتناب کنند.”

بورس آتی شانگهای

بیش‌ترین معاملات قرارداد آتی ورق رول گرم چین برای تحویل در ژانویه طی روز سه شنبه با ۵،۶۸۹ یوان به ازای هر تن به پایان رسید که ۱۱۶ یوان نسبت به قیمت پایانی روز دوشنبه کاهش داشت.

(MetalBulletin, 14 Sep, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا