میلگرد چین: محدودیت در تولید جیانگسو، قیمت‌های میلگرد را به سمت بالا سوق می‌دهد

Steel Rebar

قیمت میلگرد داخلی چین روز پنجشنبه 9 سپتامبر پس از انتشار اخباری مبنی بر محدود شدن تولید فولاد توسط جیانگ سو در ماه‌های باقی مانده از سال جاری، به شدت افزایش یافت.

بازار داخلی چین

در بخش چین شرقی (شانگهای): قیمت میلگرد 5،410-5،440 یوان (837-842 دلار) به ازای هر تن گزارش شد، که  حدود 90-110 یوان در تن نسبت به روز قبل افزایش داشت.

بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط اداره صنعت و فناوری اطلاعات استان جیانگ سو(DIIT) منتشر شده است، استان جیانگ سو بازرسی‌های مرتبط با کربن زدایی را از شرکت‌های محلی با میزان مصرف انرژی و انتشار بالای گازهای گلخانه‌ای انجام خواهد داد. در این اطلاعیه آمده است، که دولت‌های محلی باید فوراً مازاد مصرف در پروژه‌های با افزایش مصرف سالانه انرژی تا 5000 تن زغال سنگ استاندارد را اصلاح کنند. پروژه‌هایی که مصرف انرژی سالانه آن‌ها به بیش از 5000 تن زغال سنگ استاندارد افزایش می‌یابد، به اداره صنعت و فناوری اطلاعات استان گزارش می‌شوند. این اداره سپس تبادلات فنی را مرور کرده و با دولت‌های محلی برای اصلاح مصرف پروژه‌ها همکاری می‌کند.

کارخانه‌های فولاد در چک لیست قرار دارند. یک تحلیلگر صنعتی اظهار کرد از این کارخانه‌ها خواسته شده است که مصرف انرژی خود را کاهش دهند که این امر منجر به نرخ پایین تولید خواهد شد. این اخبار قیمت قراردادهای آتی و نقدی فولاد امروز را به شدت بالا برد و هم‌چنین میل به خرید را نیز برانگیخت، زیرا جیانگ‌سو، دومین قطب بزرگ تولید فولاد در چین است.

براساس گزارش اداره ملی آمار، تولید فولاد خام در جیانگ سو در 6 ماه نخست امسال 83.46 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 22.4 درصد افزایش داشته است.

شنیده‌های بازار

یکی از معامله‌گران در شانگهای گفت: “جیانگ‌سو بزرگ‌ترین تولیدکننده میلگرد در شرق چین است و کاهش تولید منجر به ادامه روند صعودی قیمت خواهد شد.”

شمش فولادی

تا ساعت 3 بعد از ظهر در شانگهای، شمش با قیمت 5،140 یوان در هر تن (شامل مالیات بر ارزش افزوده) در تانگشان معامله شد که نسبت به روز قبل 20 یوان در هر تن افزایش یافته بود.

بورس آتی شانگهای

بیش‌ترین معامله قرارداد آتی میلگرد ژانویه در روز پنجشنبه 9 سپتامبر، با قیمت 5682 یوان به ازای هر تن بسته شد که نسبت به روز قبل 230 یوان در هر تن افزایش داشت.

 

(MetalBulletin, 10 Sep, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا