صادرات محصولات طویل فولادی ترکیه: قیمت‌ها علیرغم تقاضای محدود، ثابت هستند

steel-wire-rod

روز پنجشنبه 16 سپتامبر، فعالان بازار به فست مارکت گفتند که قیمت میلگرد و سیم مفتولی صادراتی ترکیه به دلیل کمبود تقاضا در این هفته تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.

طبق برآورد هفتگی فست مارکت قیمت میلگرد فولادی صادراتی فوب بندر اصلی ترکیه، روز پنج شنبه 660-670 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته‌ی قبل ثابت ماند.

فولادسازان این کشور برای صادرات این کالا پیشنهاد قیمتی670-675 دلار به ازای هر تن فوب براساس وزن واقعی را پیشنهاد می‌کنند. با این حال، تقاضا در بازارهای صادراتی ضعیف است و به جز فروش اندک به منطقه‌ی شمال آفریقا، هیچ‌گونه معامله صادراتی قابل توجهی شنیده نشده است.

یک منبع در کارخانه‌ای در ترکیه گفت: “تقاضا در جنوب شرقی آسیا هنوز بسیار ضعیف است. اگر خریداران، خرید میلگرد خود را از ترکیه از سر نگیرند، من انتظار دارم که سقوط قیمتی شدیدی را شاهد باشیم.”

منبع کارخانه‌ای دیگری گفت: “تقاضا برای صادرات میلگرد و سیم مفتولی ضعیف می‌باشد. من فکر می‌کنم قیمت قابل انجام معاملاتی در جنوب شرقی آسیا حدود 630-640 دلار به ازای هر تن است. ”

قیمت سیم مفتولی صادراتی در ترکیه نیز در هفته‌ی گذشته ثابت بوده است. طبق برآورد هفتگی فست‌مارکت، قیمت سیم مفتولی فولادی صادراتی، فوب بندر اصلی ترکیه، در روز پنج شنبه 16 سپتامبر، 770-780 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته‌ی قبل بدون تغییر بود.

(MetalBulletin, 16 Sep, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا