داده‌های تجاری چین از فلزات پایه بورس فلزات لندن پشتیبانی می‌کند

فلزات پایه در بورس فلزات لندن، بواسطه حمایت ناشی ازانتظارات بازار، که مبتنی بر ثبات اقتصادی در چین بود، در روز سه‌شنبه 7 دسامبر، آغاز خوش‌بینانه‌ای داشتند.

کشور چین در راستای سیاست پولی انبساطی، نرخ ذخیره‌ی قانونی (RRR) خود را 0.5 درصد کاهش داد و به 4/8 درصد در شب قبل از باز شدن بازار در روز دوشنبه رساند، و داده‌های تجاری این کشور نیز نشان داد که واردات در ماه نوامبر در مقایسه با مدت زمان مشابه ماه گذشته 7/31 درصد رشد داشته است.

ویلیام آدامز، رئیس بخش فلزات پایه و تحقیقات باتری‌ها به فست مارکت گفت: «کاهش نرخ بازده مورد نیاز و داده‌های تجاری مطلوب کشور چین و هم‌چنین بازگشت مجدد قیمت سنگ‌آهن به سطوح قبلی، عوامل حمایتی هستند.»

فلز روی در بین فلزات پایه، پیشروی افزایش قیمت‌ها بود و با نرخ 3.234 دلار به ازای هر تن معامله شد که 2/2 درصد نسبت به 50/3.162 دلار در هر تن در پایان روز دوشنبه، افزایش داشت.

فلز نیکل نیز شروع قدرتمندی داشت و با نرخ 20.110 دلار در هر تن معامله شد که نسبت به قیمت 19.820 دلار در هر تن، در پایان روز دوشنبه افزایش داشت.

داده‌های تجاری چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ی مس جهان، نشان داد که این کشور در ماه نوامبر 510.402 تن مس نیمه ساخته و مس خام وارد کرده است که نسبت به 3/410.541 تن واردات ماه اکتبر، افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد که داده‌های تجاری مطلوب کشور چین که [سه‌شنبه] منتشر شده‌اند، تنها به میزان محدودی کمک خواهند کرد. دانیل بریزمان، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «به طور کلی، واردات کشور چین در ماه نوامبر به میزان قابل توجهی نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد پیدا کرد و بالاتر از حد انتظار بود.»

مس در روز سه شنبه سطح 9.600 دلار به ازای هر تن را شکست و معاملات آن با قیمت 9.606 دلار به ازای هر تن شروع شد و نسبت به قیمت پایانی روز دوشنبه که 9.505 دلار به ازای هر تن بود افزایش پیدا کرد.

آلومینیوم نیز روز سه شنبه نسبت به قیمت پایانی 2.588 دلار به ازای هر تن در روز دوشنبه، افزایش پیدا کرد و به 2.629 دلار به ازای هر تن رسید.

(MetalBulletin, 07 Dec, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا