افزایش قیمت میلگرد و کلاف داخلی در ترکیه در واکنش به جنگ در اوکراین

قیمت میلگرد

فعالان بازار روز پنجشنبه سوم مارچ به فست مارکت گفتند که در بحبوحه‌ی بحران اوکراین، که قیمت مواد خام و فولاد را در سراسر منطقه‌ی دریای سیاه افزایش داده، قیمت‌های‌ روز میلگرد فولادی و کلاف ترکیه نیز به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است.

از هفته‌ی گذشته تولیدکنندگان فولاد کشور ترکیه، قیمت‌های پیشنهادی برای میلگرد فولادی و کلاف خود را تقریباً به طور روزانه افزایش داده‌اند.

کاردمیر، یک کارخانه‌ی تولید محصولات فولادی طویل واقع در کارابوک، دفتر فروش میلگرد داخلی خود را در ۳ مارچ افتتاح کرد. میلگردهای ۱۲ – ۳۲ میلی متری این کارخانه با احتساب ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت ۱۳,۶۵۹ لیره ترکیه (۹۷۱ دلار) در هر تن تحویل درب کارخانه قیمت‌گذاری شد.

منابع بازار اعلام کردند که این کارخانه در همان روز (۳ مارچ)‌ حداقل 59.600 تن میلگرد فروخته است.

کارخانه محصولات فولادی طویل کوچ چلیک، در منطقه اسکندرون نیز قیمت پیشنهادی خود برای میلگرد را به ۱5,2۵0 – ۱5,500 لیر در هر تن برای مشتریان محلی افزایش داد، در حالی که یسیلیورت در شمال ترکیه، قیمت پیشنهادی میلگرد خود را تا ۲۵ آوریل با ۱5,000 لیر در هر تن بسته بود.

ارزیابی قیمت هفتگی فست مارکت برای میلگرد فولادی داخلی، تحویل درب کارخانه در ترکیه، در روز 3 مارچ، ۱3,600-۱5,2۵0 لیر (967-۱,084 دلار) در هر تن بود که از ۱1,800-۱2,400 لیر در هر تن در هفته گذشته افزایش داشت.

هم‌چنین پیشنهادهای کلاف داخلی از کارخانه‌های فولاد ترکیه نیز افزایش یافته است.

ارزیابی قیمت هفتگی  فست مارکت برای کلاف فولادی داخلی (کیفیت مش)، تحویل درب کارخانه در ترکیه، در روز 3 مارچ، ۱4,400 تا ۱5,6۵0 لیر در هر تن بود که نسبت به ۱3,200 تا ۱4,000 لیر در هر تن در هفته گذشته افزایش داشته است.

(MetalBulletin, Mar 03, 2022)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا