واردات فولاد تخت فولادی خلیج فارس: خریداران منتظر توقف کاهش قیمت‌ها قبل از ثبت سفارشات هستند.

FLAT STEEL

روز سه شنبه ۲۱ سپتامبر، منابع به فست مارکت گفتند: خریداران فولاد تخت در امارات متحده عربی و عربستان سعودی ترجیح دادند قبل از ثبت سفارشات جدید، منتظر توقف کاهش قیمت‌ها (ثبات) باشند.

طی هفته‌ی گذشته، قیمت‌ اکثر محصولات تخت فولادی وارداتی به این دو کشور به دلیل قیمت‌های پیشنهادی پایین‌تر، کاهش داشته است. منابع هم‌چنین افزودند که تقاضای مصرف کنندگان نهایی به خاطر نبود پروژه‌های بزرگ جدید ضعیف باقی ماند.

در حالی که برخی از خریداران انتظار داشتند که قیمت‌ها در ماه‌های آینده کاهش بیشتری داشته باشند، برخی نیز معتقد بودند که تا پایان ماه سپتامبر قیمت‌ها در سطوح فعلی ثابت خواهد ماند زیرا افت قیمت‌های اخیر شدید بوده است.

بازار عربستان سعودی

هندوستان ورق رول گرم را به قیمت ۹۵۰-۹۸۰ دلار به ازای هر تن  cfrبه عربستان پیشنهاد کرد که در مقایسه با پیشنهاد هفته گذشته که ۹۸۰-۱۰۰۰ دلار به ازای هر تن cfr بود، کاهش یافت. خریداران برای ورق رول گرم هند ۹۲۰-۹۳۰ دلار برای هر تن cfr پیشنهاد می‌کردند اما هیچ معامله عمده‌ای شنیده نشد.

ارزیابی قیمت هفتگی فست مارکت برای ورق رول گرم فولادی وارداتی عربستان سعودی، در روز 21 سپتامبر، ۹۳۰-۹۵۰ دلار به ازای هر تن cfr بود که نسبت به قیمت هفته قبل در 14 سپتامبر که ۹5۰-۹8۰ دلار به ازای هر تن cfr بود، کاهش یافت.

 

 

بازار امارات متحده عربی

ورق رول گرم فولادی با قیمت ۹۳۰-۹۴۰ دلار به ازای هر تن cfr، از هندوستان به کشورهای جنوبی خلیج فارس پیشنهاد شد که نسبت به قیمت‌های پیشنهادی هفته گذشته که ۹۶۰-۹۸۰ دلار به ازای هر تن cfr بود، کاهش یافت. یکی از خریداران قیمت ۹۱۰-۹۲۰ دلار به ازای هر تن cfr برای ورق رول گرم هندوستان پیشنهاد کرد. پیشنهادات چین برای ورق رول گرم به قیمت ۹۵۰-۹۷۰ دلار به ازای هر تنcfr ، نقل شده که نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده است و به اظهار منابع  این قیمت‌ها برای بازار فعلی بسیار بالا بود. بنابراین هیچ معامله‌ای صورت نگرفت.

ارزیابی هفتگی قیمت فست مارکت برای ورق رول گرم فولادی وارداتی بندر جبل علی امارات متحده عربی در روز سه شنبه، ۹۲۰-۹۳۰ دلار به ازای هر تنcfr  بود که نسبت به قیمت ۹۵۰-۹۶۰ دلار به ازای هر تنcfr ، در روز ۱۴ سپتامبر، کاهش پیدا کرد.

ورق رول سرد فولادی با قیمت 1000 دلار به ازای هر تن cfr از چین عرضه شد که در مقایسه با پیشنهادات هفته گذشته که 1000-1020 دلار به ازای هر تن cfr امارات متحده عربی بود، کاهش یافت.

هندوستان ورق رول سرد فولادی را با قیمت ۱۰۱۰-۱۰۲۰ دلار به ازای هر تن cfr پیشنهاد کرد که نسبت به پیشنهادات هفته گذشته به قیمت ۱۰۲۰ دلار برای هر تن cfr کاهش زیادی داشت. اما باز هم، هیچ معامله‌ای گزارش نشد.

ارزیابی هفتگی قیمت فست مارکت در روز 21 سپتامبر برای ورق رول سرد فولادی وارداتی بندر جبل علی امارات متحده عربی، 1000-101۰ دلار به ازای هر تنcfr  بود که نسبت به قیمت روز ۱۴ سپتامبر که 1000-1020 دلار به ازای هر تنcfr  بود، کاهش کمی یافت.

(MetalBulletin, 21 Sep, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا