موج سرما موجب تضعیف تقاضای میلگرد داخلی در چین شد

میلگرد چین

تقاضای مصرف کنندگان نهایی برای میلگرد در بازار داخلی چین، در روز دوشنبه 8 نوامبر علی رغم افزایش قیمت‌ها که ناشی از افزایش قیمت قراردادهای آتی بود، به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی کاهش یافت.

بازار داخلی چین

بخش چین شرقی (شانگهای): قیمت میلگرد 4900-4980 یوان (766-778 دلار) در هر تن گزارش شد که 20 تا 70 یوان در هر تن افزایش یافته است.

از جمعه‌ی گذشته بخش‌های وسیعی از چین، موج هوای سردی را تجربه کرده‌اند که باعث برف در مناطق شمالی و وزش بادهای شدید در نواحی ساحلی منطقه شرقی شده است که فعالیت‌های ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته‌ی منابع، تضعیف تقاضای مصرف کنندگان نهایی باعث کاهش فروش میلگرد شد، اما فروشندگان پیشنهادهای خود را در واکنش به افزایش قیمت معاملات آتی میلگرد که جمعه شب گذشته حاصل شد، افزایش دادند.

بالاترین رقم پیشنهادی برای قرارداد آتی میلگرد با سررسید ژانویه که جمعه شب گذشته پرمعامله‌ترین قرارداد در بورس آتی شانگهای بود، به 4397 یوان در هر تن رسید که در مقایسه با قیمت پایانی آن در ساعت 3 بعد از ظهر همان روز که 4247 یوان در هر تن بود، به میزان 150 یوان در هر تن افزایش داشت.

شنیده‌های بازار

یک تحلیل‌گر صنعتی بیان کرد: ” سود کارخانه‌های تولید میلگرد به حدود 50 یوان در هر تن کاهش یافته که سطح بسیار پایینی است، بنابراین آن‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت‌ها را به سمت بالا سوق دهند تا حاشیه‌های سود حداقلی 200 یوان در هر تن را تضمین کنند که بسیار منطقی‌تر است.”

شمش فولادی

تا ساعت 3 بعدازظهر، شمش فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت 4900 یوان در هر تن در تانگشان معامله می‌شد، که نسبت به جمعه‌ی گذشته بدون تغییر بود.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد با سررسید ژانویه با قیمت 4312 یوان در هر تن، در روز دوشنبه بسته شد که نسبت به جمعه‌ی گذشته 65 یوان در هر تن افزایش داشت.

(MetalBulletin, 08 Nov, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا