پیروی قیمت‌های صادراتی شمش ایران از روند نزولی قیمت‌های جهانی

شمش صادراتی ایران

به نقل از شنیده‌های فست مارکت، در هفته‌ی منتهی به چهارشنبه 25 آگوست، کاهش قیمت‌های شمش فولادی صادراتی ایران مانند روند نزولی قیمت‌های جهانی، ادامه داشت.

این نشریه گزارش داده است که انتظار می‌رفت میزان تولیدات فولاد در کارخانه‌های ایران در ماه سپتامبر که گرمای هوا کاهش می‌یابد و کارخانه‌ها اجازه‌ی استفاده از برق بیشتری برای تولید فولاد دارند، بهبود یابد.

در حال حاضر، تولیدکنندگان ایرانی می‌بایست برای دستیابی به فروش‌های جدید، قیمت‌ها را کاهش دهند.

یک محموله‌ی 40.000 تنی شمش صادراتی ایران که برای حمل از بنادر جنوبی ایران به چین در ماه اکتبر و برای تولید میلگرد کلاف برنامه ریزی شده بود به قیمت 617 دلار در هر تن فوب بنادر جنوبی فروخته شد.

طبق ارزیابی فست مارکت، بدون در نظر گرفتن پرداخت‌های اضافی برای گرید میلگرد کلاف، قیمت شمش صادراتی sp 5-3، از بنادر جنوبی ایران معادل 607 دلار به ازای هر تون فوب می‌باشد.

هزینه‌ی حمل و نقل نیز برای ماه اکتبر 50 تا 55 دلار در هر تن گزارش شده است که با در نظر گرفتن هزینه‌های بانکی و حاشیه‌ی سود معامله کننده در حدود ده دلار، قیمت معادل 682-677 دلار به ازای هر تن cfr چین خواهد شد.

طبق بررسی‌های قیمت هفتگی فست مارکت، در تاریخ 25 آگوست قیمت شمش فولادی صادراتی از بنادر ایران 607 دلار به ازای هر تن فوب تخمین زده شده است که در حدود 3 تا 8 دلار کاهش را در هر هفته نشان می‌دهد. در بخش اسلب نیز، قیمت‌ها تا حدود زیادی بدون تغییر و در همان قیمت 720-700 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران باقی ماند.

کارخانه‌ی فولاد خوزستان، که یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان اسلب در ایران می‌باشد، مناقصه‌ای برای 30 تا 40 هزار تن اسلب آماده حمل در اواسط سپتامبر فراخوان داد که انتظار می‌‌رفت این مناقصه تا پایان هفته‌ی جاری قطعی شود. این شرکت انتظار داشت که به ازای هر تن فوب 700 دلار دریافت کند و منابع بازار نیز موافق بودند که این امر محقق خواهد شد.

قیمت 720 دلار به عنوان (سقف قیمتی) که به ازای هر تن هم چنان حفظ شده است مربوط به اسلب‌های فولاد مبارکه یکی از صادرکنندگان اصلی این محصول در ایران، می‌باشد که به طور سنتی مواد با کیفیت‌تر و سایزهای انتخابی بیشتری را ارائه می‌دهد و به همین دلیل قیمت‌های اسلب­ آن از فولاد خوزستان بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا