شمش فولادی CIS: قیمت‌ها به دلیل پیشنهادها و درخواست‌های قیمتی پایین‌تر از سوی چین، کاهش یافت.

Steel billet

قیمت شمش صادراتی کشورهای مشترک المنافع (CIS) روز سه شنبه 28 سپتامبر، پس از پیشنهادهای قیمتی پایین تر شنیده شده در بازار، کاهش یافت.

کارخانجات، پس از آن که تضعیف بازار چین، که انتظار می‌رفت از تامین کنندگان حمایت کند، شروع به ضعیف شدن نمود قیمت‌های درخواستی را از 610-620 دلار در هر تن به 600-610 دلار در هر تن فوب نسبت به هفته‌ی گذشته، کاهش دادند.

تقاضای چین برای واردات شمش فولادی اخیراً در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد بازار املاک چین و احتمال کمبود برق در سراسر این کشور، کاهش یافته است.

چین در ماه جولای 2021 به دلیل کمبود برق، محدودیت مصرف برق را در برخی استان‌ها آغاز کرد. محدودیت‌ها اخیراً در محدوده‌ی وسیع تری از کشور – از جمله جیانگ سو، شاندونگ و گوانگژی – در راستای تلاش‌های این کشور برای کاهش کربن، گسترش یافته است.

یک تولید کننده‌ی شمش مستقر در اوکراین به فست مارکت گفت: “قطع برق ظرفیت کارخانه‌های نورد مجدد را محدود می‌کند، بنابراین پیشنهادها برای شمش وارداتی کاهش می‌یابد.”

با این حال، یک منبع تجاری اروپایی گفت که قطع برق بر تولیدات فولاد کارخانه‌های چین نیز تأثیر می‌گذارد، بنابراین تقاضا برای شمش وارداتی هم‌چنان برقرار است.

منابع هم چنین گفتند، با توجه به جو منفی در بازار، معاملات جدید برای شمش وارداتی به چین در سطوح قیمتی پایین تری نسبت به هفته گذشته انجام شد.

گزارش شده است که محموله‌ای بین 20 تا 30 هزار تن که از بنادر شرق دور روسیه حمل می‌شود، با قیمت 705 دلار به ازای هر تن cfr به چین فروخته شده است. این در حالی است که، رزرو شمش با مبدا اندونزی در هفته گذشته با قیمت 710 دلار به ازای هر تن cfr انجام شد.

گفته می‌شود پیشنهادات فعلی برای شمش‌های وارداتی چین 700 دلار به ازای هر تن cfr است که معادل 600 دلار در هر تن فوب برای محموله‌های صادراتی از حوزه‌ی دریای سیاه است.

یک تولید کننده‌ی مستقر در اوکراین، که کالا را در دامنه‌ی قیمتی 600-605 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه پیشنهاد می‌نماید، با در نظر گرفتن پیشنهادهای نسبتاً کم از سوی بازارهای نزدیک تر، علاقه مند به فروش کالا به آسیا است.

این منبع گفت که مشتریان آفریقای شمالی اکنون آماده‌ی پرداخت ۵۸۰-۵۹۰ دلار برای هر تن فوب دریای سیاه هستند.

این منبع افزود: “ما هیچ پیشنهاد جدیدی از ترکیه دریافت نکرده‌ایم زیرا آن‌ها [مشتریان] اخیراً سطوح قیمتی بسیار پایین و کمی را هدف قرار داده‌اند.”

یک منبع ترکیه‌ای اعلام کرد که پیشنهادات فعلی برای شمش وارداتی به  این کشور، بسته به بندر مقصد، بین 590-600 دلار در هر تن cfr یا 555-560 دلار در هر تن دریای سیاه، متغیر است.

شاخص روزانه‌ی فست مارکت برای شمش فولادی صادراتی CIS فوب دریای سیاه، 5 دلار در هر تن کاهش یافت و در روز 28 سپتامبر به 595 دلار در هر تن رسید.

(MetalBulliten, 28 Sep, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا