پیمان 232 بین آمریکا و اتحادیه اروپا، ریسک افزایش واردات را در پی دارد

فولادسازان در ایالات متحده و اتحادیه کارگران فولاد (USW) هشدار دادند که توافق احتمالی ایالات متحده با اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اختلافات ناشی از تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم وضع شده در دولت سابق توسط ترامپ تحت عنوان بخش 232، می‌تواند واردات از اروپا را افزایش داده و به صنعت داخلی آسیب برساند.

اتحادیه کارگران فولاد (USW)، موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) و انجمن تولید کنندگان فولاد (SMA) در نامه‌ای در 3 سپتامبر به رئیس جمهور جو بایدن نوشتند که هرگونه توافق باید شامل سازوکارهایی باشد که از افزایش محموله‌های اروپایی به ایالات متحده جلوگیری کند. در این نامه آمده است که این اقدامات باید بر پایه‌ی نوع محصول و مختص هر کشور اجرا و پیاده سازی شوند و اجازه دهند که برای واردات محصولات فولادی از اتحادیه اروپا زمانی که به حدی برسد که به تولیدکنندگان آمریکایی آسیب برساند، به طور خودکار تعرفه‌های سنگینی وضع شود.

منابع خبری گفتند که اتحادیه اروپا به ایالات متحده پیشنهاد می‌کند که برای حل اختلاف، سهمیه مبتنی بر نرخ تعرفه روی فولاد و آلومینیوم وارداتی از بلوک تجاری وضع کند. هم چنین آن‌ها افزودند که حرکت به سمت تعیین سهمیه مبتنی بر نرخ تعرفه، تنها راه حل مورد نظر نیست.

نویسندگان این نامه در مورد یارانه‌ها و سایر شیوه‌های رقابت ناعادلانه که آن‌ها ادعا می‌کنند کشورهای اروپایی درگیر آن هستند، ابراز نگرانی کردند. براساس این نامه، از جمله مسائلی که باید به آن توجه شود، استفاده‌ی کارخانه‌های اروپایی از بستر تعدادی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا است. آمریکا و اتحادیه اروپا قصد دارند تا 1 نوامبر این مسئله را حل کنند.

(Metal Market Magazine, October 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا