شرکت واله امیدوار به استخراج مصالح ساختمانی از پسماند‌های خود می‌باشد

tapping waste for building materials

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی جهان در حال ورود به تجارت ساخت و ساز می‌باشد.

شرکت سهامی واله، شروع به استخراج ماسه از مواد باقی‌مانده از فرآوری سنگ آهن برای تامین پروژه‌های ساخت و ساز عمرانی در برزیل کرده است. روجریو نوگوئرا، رئیس بازاریابی آهنی این شرکت گفت: “به صورت همزمان، غول معدنی واقع در ریودوژانیرو در حال توسعه‌ی نوعی سیمان ژئوپلیمری (زمین بسپار) با انتشار آلایندگی پایین می‌باشد که از ماسه‌ی پسماندهای معدنی، در آن استفاده خواهد شد.”

طرح‌های نوآورانه‌ی شرکت واله با عنوان طرح‌ ماسه‌ی پایدار و طرح سیمان سبز، بخشی از تلاش این صنعت معدنی برای پاک‌سازی عملیات بهره‌برداری و زنجیره‌های تامین خود در زمانی می‌باشد که جهان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مبارزه می‌کند. نوگوئرا در مصاحبه‌ای گفت: “این طرح به دنبال ایجاد ابتکارات موفق در بخش سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر شرکت است.”

در حالی که پروژه‌ی تولید سیمان این شرکت هم‌چنان در حال توسعه است، عملیات بهره‌برداری از ماسه با حجم تقریبی 250.000 تن استاندارد و با هدف تولید حداقل یک میلیون تن تا سال آینده شروع شده است. شرکت واله به صورت بالقوه و با در نظر گرفتن آن چه که در پسمانده‌های سنگ آهن آن وجود دارد قادر به تولید 50 میلیون تن  ماسه می‌باشد. این مقدار، در مقایسه با بازار بیش از 300 میلیون تنی ماسه در برزیل و حدود 40 میلیارد تن صنایع جهانی می‌باشد که بیش‌تر آن‌ها از لایروبی غیرقانونی ناشی می‌شود.

نوگوئرا گفت: “ماسه یک کالای حیاتی برای جهان است و به دلیل لایروبی رودخانه‌ها تاثیر زیادی بر محیط زیست دارد.”

شرکت واله فراتر از سیمان و روسازی جاده‌ها، به دنبال کاربردهای دیگری برای ماسه از جمله سرامیک است. دانشگاه‌هایی در استرالیا و سوئیس در حال مطالعه بر روی کاربردهای احتمالی ماسه‌ی ساخته شده از مواد سنگ معدنی هستند و از ماسه‌ی تولیدی شرکت واله، به عنوان نمونه‌ی مطالعاتی استفاده می‌کنند.

(Mining.com, 29 Nov, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا