هدف چین افزایش 100 میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن داخلی تا سال 2025 است

Iron Ore Mine

انجمن آهن و فولاد چین (Cisa)، روز شنبه 4 سپتامبر در چهاردهمین برنامه پنج ساله منتهی به 2025 اعلام کرد که هدف چین افزایش 100 میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن داخلی است.

لو تیجون، نایب رئیس Cisa نیز گفت که هدف چین تشدید اکتشاف منابع سنگ آهن در خارج از کشور و توسعه پروژه‌های سنگ آهن با کیفیت بالا، مانند پروژه سیماندو در آفریقا است.

پروژه 15 میلیارد دلاری سیماندو یک معدن بزرگ سنگ آهن هماتیت روباز است که در گینه، غرب آفریقا واقع شده است. تخمین زده می‌شود که این پروژه بیش از 10 میلیارد تن سنگ آهن با عیار بالا با عیار متوسط ​​65 درصد آهن و تولید سالانه 150 میلیون تن پس از بهره برداری داشته باشد.

یک منبع تجاری در شانگهای گفت، کودتا در گینه، که روز یکشنبه 5 سپتامبر رخ داد، ممکن است پروژه‌ی سیماندو را تحت تأثیر قرار دهد، اگرچه هنوز برای تعیین تاثیر آن زود است.

در روز 23 آگوست، وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرد که تلاش می‌کند تا سنگ آهن را به عنوان یک منبع معدنی استراتژیک طبقه بندی کرده و هم چنین آهن را به عنوان یکی از منابع اصلی هدف گذاری شده در عملیات اکتشاف آینده و به ویژه در پروژه‌های شناسایی مقیاس-بزرگ و آسان-استخراج سنگ‌های معدنی دگرگونی رسوبی منطقه آنشان، سنگ‌های مگنتیت وانادیوم-تیتانیوم منطقه پانژیهوا و سنگ آهن با خلوص بالاتر منطقه اسکارن قرار خواهد داد.

یک منبع تجاری دیگر در شانگهای گفت که هدف افزایش عرضه کنسانتره سنگ آهن داخلی در راستای هدف دولت چین برای تقویت منابع سنگ آهن و قدرت قیمت گذاری بوده است.

محاسبات فست مارکت برای شاخص قیمت کنسانتره سنگ آهن 66 درصد cfr  جینگدائو در روز 3 سپتامبر قیمت 164 دلار را نشان داد که 1.2 درصد از قیمت هفته‌ی قبل که 165.97 دلار در هر تن بود کاهش یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا