کشور چین نظارت بر قیمت کالاها را در جهت رشد صنعتی تقویت می‌کند.

برنامه ریز دولتی کشور چین، روز جمعه اعلام کرد که در تلاش برای ارتقای رشد صنعتی پایدار اقداماتی را برای ایجاد ثبات در بازارهای کالایی و تسریع در ساخت زیرساخت‌های جدید انجام خواهد داد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی کشور چین (NDRC) و سایر تنظیم کننده‌های بازار در اطلاعیه‌ای مشترک، اعلام کردند که 18 اقدام شامل سیاست‌های پولی، مالی، زیست محیطی و دیگر سیاست‌ها را برای حمایت از بخش صنعتی دومین اقتصاد بزرگ جهان انجام خواهند داد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی کشور چین بیان کردکه مقامات دولتی، عرضه و تثبیت قیمت محصولات اولیه و مواد خام کلیدی از جمله سنگ آهن و کود را تضمین خواهند کرد.

آن‌ها هم‌چنین متعهد شدند که نظارت بر معاملات آتی و بازار نقدی کالاها و نظارت بر قیمت‌ها را تقویت کنند.

کشور چین اخیراً با مجموعه‌ای از اقدامات به دنبال کاهش رشد سریع قیمت سنگ‌آهن، یک جزکلیدی فولادسازی، برای حفظ نظم بازار و محافظت از مصرف‌کنندگان پایین‌دستی می‌‌باشد.

پرمعامله ترین معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالایی دالیان، بیش‌ترین کاهش هفتگی را در حدود دو سال گذشته ثبت کرد.

این برنامه‌ریز دولتی گفت که شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا در برخی پروژه‌های داخلی سنگ آهن و مس سرمایه‌گذاری کنند و استفاده از قراضه‌های فلزی را افزایش دهند.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی کشور چین گفت هم‌چنین در مناطق مرکزی و شرقی نیز پروژه‌های انرژی خورشیدی پراکنده تشویق خواهند شد، این نهاد افزود که نیروگاه‌های بادی و انرژی خورشیدی در مقیاس بزرگ را در مناطق بیابانی گبی توسعه خواهد داد.

این برنامه‌ریز اقتصادی گفت که سیستم مالی را برای انتقال سود به اقتصاد واقعی در سال جاری هدایت خواهد کرد و بانک‌های دولتی را تحت فشار قرار می‌دهد تا وام بیش‌تری به تولیدکنندگان بدهند و از پروژه‌های بزرگ برای کاهش انتشار کربن حمایت کنند.

مقامات در این اطلاعیه گفتند که این کشور هم‌چنین ساخت پروژه‌های زیرساختی جدید را تسریع خواهد کرد و حمایت مالی از شرکت‌های تجاری سنتی، شرکت‌های تجارت الکترونیک فرامرزی و سایرین را افزایش خواهد داد.

(Mining.com, 18 Feb, 2022)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا