میلگرد چین: قیمت‌ها به دنبال انتشار داده‌های نامطلوب بازار مسکن کاهش یافت

قیمت‌های میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه 18 اکتبر پس از انتشار داده‌های اداره ملی آمار (NBS) که نشان می‌دهد میزان ساخت و ساز مسکن جدید کاهش یافته است، با افت همراه گردید.

بازار داخلی چین

در بخش چین شرقی (شانگهای): قیمت میلگرد 5،730-5،770 یوان (890-896 دلار) به ازای هر تن گزارش شد که 30-40 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

به نقل از  اداره ملی آمار چین(NBS) ، مساحت ساخت خانه‌های تازه راه‌اندازی شده در سه فصل اول سال 2021 به 1.53 میلیارد متر مربع رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد کاهش یافته است.

یک تحلیلگر صنعت گفت که این داده‌ها منجر به چشم انداز نزولی برای بازار مسکن در سه ماهه چهارم شده است، بنابراین هم قیمت‌های آتی میلگرد و هم قیمت‌های نقدی کاهش یافته است.

یک معامله گر مستقر در شانگهای گفت که خریداران میلگرد نرخ‌های خرید خود را کاهش داده‌اند تا منتظر قیمت‌های پایین‌تر باشند.

شنیده‌های بازار

یک معامله گر دیگر مستقر در شانگهای بیان کرد: “برخی از بنگاه های تجاری به منظور پایین نگه داشتن موجودی‌ها، خرید میلگرد از کارخانه‌ها را به تعویق انداختند. موجودی پایین در بازار نقدی برای حمایت از قیمت‌ها، رویکرد مناسبی بنظر می رسد، اما برخی از کارخانه‌ها از معامله گران خواسته‌اند که کالاهای خود را تحویل بگیرند در غیر این صورت می‌بایست هزینه انبارداری را تقبل کنند. قیمت‌های میلگرد تحت فشار خواهند بود.”

شمش فولادی

در ساعت 3 بعدازظهر به وقت شانگهای، شمش فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان با قیمت 5200 یوان در هر تن معامله ‌شد که نسبت به جمعه‌ی گذشته 50 یوان به ازای هر تن کاهش یافت.

بورس آتی شانگهای

بیشترین معامله قرارداد آتی میلگرد ژانویه در روز دوشنبه با قیمت 5422 یوان به ازای هر تن بسته شد که نسبت به جمعه 15 اکتبر، 93 یوان در هر تن کاهش داشت.

(MetalBulletin, 18 Oct, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا