محصولات تخت فولادی کشورهای مشترک المنافع: سطح پایین قیمت‌ها در بازار، تامین کنندگان را به فکر افزایش قیمت انداخت.

CIS FLAT STEEL

به گفته‌ی منابع ، بازار صادرات محصولات تخت فولادی از کشورهای مشترک المنافع طی هفته‌ی منتهی به دوشنبه 11 اکتبر در حالی به پایین‌ترین سطح خود رسید در حالی که نگرش تامین کنندگان به بازار، تغییر یافت و خوش بینانه گردید.

ارزیابی هفتگی فست مارکت برای ورق رول گرم فولادی صادراتی کشورهای مشترک المنافع در روز دوشنبه 800-820 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه بود، که نسبت به هفته‌ی قبل بدون تغییر باقی ماند.

فروش ورق رول گرم اوکراین و روسیه به ترکیه با قیمت 830 دلار در هر تن فوب گزارش شده است.

منابع گفتند که در طول هفته، تأمین کنندگان بازار را ترک کردند و افزایش قیمت‌ها را مد نظر قرار دادند.

یکی از معامله گران گفت: “نگرش عمومی بازار فولاد در ترکیه بهبود یافته و مصرف رو به رشد قراضه فولادی در این کشور [بازار فروش اصلی محصولات تخت صادراتی از کشورهای مشترک المنافع] خوشبینی به تأمین کنندگان می‌افزاید، به همین دلیل آن‌ها سعی می‌کنند پیشنهادات خود را افزایش دهند.”

منبع دیگری اعلام کرد که صادرکنندگان ورق رول گرم  کشورهای مشترک المنافع، از مواضع صعودی صادرکنندگان چینی که تعیین کننده‌ی روند بازار جهانی فولاد می‌باشند، پیروی خواهند کرد. وی هم‌چنین اضافه کرد که صادرکنندگان ورق رول گرم از ترکیه، که از رقبای اصلی تامین کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع در شمال آفریقا هستند، از اواخر هفته گذشته عرضه‌ی کالا را متوقف کرده‌اند و “آن‌ها به وضوح می‌گویند که قیمت را افزایش خواهند داد.” این از پیشنهاد قیمت‌های بالاتر از جانب کشورهای مشترک المنافع حمایت خواهد کرد.

اگرچه یک منبع برآورد کرده است که سطح قابل قبول بازار برای ورق رول گرم با مبدا CIS، 820 دلار به ازای هر تن فوب خواهد بود، اما هیچ پیشنهاد رسمی شنیده نشده است.

ارزیابی قیمت هفتگی فست مارکت برای ورق رول سرد فولادی صادراتی کشورهای مشترک المنافع در روز دوشنبه 900-910 دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود، که نسبت به هفته‌ی گذشته ثابت ماند زیرا هیچ فعالیتی در بازار گزارش نشد.

ارزیابی قیمتی فست مارکت برای ورق‌های سنگین فولادی صادراتی کشورهای مشترک المنافع با ضخامت 8-50 میلی متر در روز 11 اکتبر نیز به دلیل عدم فعالیت تجاری، در قیمت 900-910 دلار در هر تن فوب دریای سیاه و بدون تغییر باقی ماند.

(MetalBulletin, 12 Oct, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا