علیرغم اصلاح قیمت‌های جهانی، قیمت ورق‌های رول در آمریکایی شمالی هم‌چنان قوی ماند

Hot Rolled Coil

در حالیکه کم کم فصل تعطیلات تابستانی به پایان می‌رسد قیمت ورق تخت آمریکا تثبیت شده و منابع بازار انتظار کاهش در تابستان را ندارند. شیب قیمتی ورق رول فولادی در همه دنیا نزولی است اما ظاهرا انتظار نمی‌رود بازار آمریکا در حال حاضر از این روند منفی پیروی کند.

بنابر اظهار یکی از منابع: “قیمت‌ها هم‌چنان تمایلی به تغییر ندارند به‌طوریکه میانگین معاملات ورق گرم در هفته‌ی گذشته حدودا 1900 دلار به ازای 2000 پوند بوده است. ورق سرد و گالوانیزه نیز در محدوده‌ی 2100 تا 2200 دلار به ازای 2000 پوند برای برخی معاملات کوچک دیده شده است.”

این منبع هم‌چنین افزود: موجودی‌های نسبتاً کم در زنجیره تامین ورق تخت به معنای آن است که تغییرات عمده در قیمت گذاری در میان مدت اتفاق نخواهد افتاد.

او بیان کرد: “با توجه به موجودی کالای در دسترس من هیچ کاهشی را در بازار پاییز پیش رو نمی‌بینم.”

بنا بر بررسی کالانیش،  ورق گرم در روز دوشنبه بین 1875 تا 1900 دلار به ازای 2000 پوند و به همین ترتیب ورق سرد بین 2100 تا 2150 دلار به ازای 2000 پوند باقی ماند. همه قیمت‌ها تحویل درب کارخانه هستند.

فاصله قیمتی بین قیمت‌های ورق رول گرم آمریکا و سایر مناطق اصلی مثل چین و دریای سیاه و اروپا به طور قابل ملاحظه ای در حال افزایش است. اخیراً قیمت ورق رول گرم اروپا اصلاح کاهشی داشته است در حالی‌که شاخص بازار آمریکا هم‌چنان تمایلی به تغییر ندارد.

در اوت سال 2018، زمانی‌که قیمت ورق رول گرم آمریکای شمالی به اوج رسیده بود، مابه التفاوت قابل پرداخت روی قیمت‌های صادرات ورق رول گرم چین و دریای سیاه حدود450 دلار در هر تن بود در حالیکه هفته گذشته این رقم بالای 1100 دلار در هر تن بوده است. در مقایسه با قیمت ورق رول گرم در اروپای شمالی، در حال حاضر، ورق رول گرم آمریکا حدود 730 دلار در هر تن گران‌تر است که در مقایسه با اوت سال  2018، این مابه التفاوت پرداختی نصف این مبلغ و 375 دلار به ازای هر تن می‌باشد.

نمودار تغییرات قیمتی چند سال اخیر ورق رول گرم در مناطق مختلف جهان
نمودار تغییرات قیمتی چند سال اخیر ورق رول گرم در مناطق مختلف جهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا