تولید فولاد جهانی در ماه نوامبر به دلیل محدودیت تولید در چین، 10 درصد کاهش یافت

براساس داده‌های اخیر انجمن جهانی فولاد (WSA)، تولید فولاد خام جهان در ماه نوامبر به دلیل تولید کم‌تر کشور چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی فولاد جهان، نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.9 درصد کاهش یافت و به 143.3 میلیون تن رسید.

تولید فولاد خام کشور چین در ماه نوامبر با سقوط شدید 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 69.3 میلیون تن رسید. انجمن جهانی فولاد، جزئیاتی در مورد دلیل این سقوط شدید ارائه نکرد، اما این کشور در بین 64 کشوری که میزان تولید خود را به انجمن مستقر در بروکسل گزارش دادهند، هم‌چنان برترین تولیدکننده باقی مانده است.

کشور چین، تولید فولاد انرژی‌بر خود را به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قبل از بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در ماه فوریه، محدود کرده است.

کاهش بیشتر تولید کشور چین

موسسه‌‌ی رتبه‌بندی فیچ در ماه نوامبر یک کاهش 30 میلیون تنی در تولید فولاد چین به دلیل کنترل تولید در فصل گرمایش زمستانی (از ماه اکتبر تا ماه مارچ سال بعد) را برای سه ماهه‌ی اول سال 2022 پیش‌بینی کرد.

این آژانس رتبه‌بندی گفت: «علاوه بر این، اقدامات کنترل آب و هوایی برای بازی‌های المپیک زمستانی پکن به طور بالقوه می‌تواند باعث کاهش بیش‌تر شود.»

کشور هند 9.8 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته 2.2 درصد افزایش داشت و این کشور را پس از چین در رتبه‌ی دوم تولیدکنندگان فولاد قرار داد. کشور ژاپن نیز، با افزایش 10.7 درصدی به 8 میلیون تن، سومین تولیدکننده‌ی بزرگ بین کشورهای تولیدکننده است.

آسیا همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده باقی ماند.

ایالات متحده با افزایش 13.8 درصدی و تولید 7.2 میلیون تنی در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.

برای تولید به تفکیک مناطق مختلف، منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه علی‌رغم کاهش تولید، در مجموع با سهم 68.5 درصدی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی فولاد هستند. این منطقه در ماه نوامبر98.3 میلیون تن تولید کرد که 15.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

اتحادیه‌ی اروپا که متشکل از 27 کشور اروپایی می‌باشد در ماه نوامبر 12.9میلیون تن فولاد خام تولید کرد که 3.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت، در حالی که کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه‌ی اروپا، 4.3 میلیون تن فولاد خام تولید کردند که 4.4 درصد افزایش داشت. 64 کشوری که در آمار انجمن جهانی فولاد لحاظ می‌شوند 98 درصد از کل تولید فولاد خام جهان در سال 2020 را تشکیل می‌دهند.

(Capital.com, 23 Dec, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا