قیمت‌های شمش فولادی ایران، به‌واسطه‌ی بهبود تقاضا در آسیا افزایش یافت

افزایش قیمت شمش فولادی ایران

بهبود تقاضا برای شمش وارداتی در آسیا، که به دنبال احیای علاقه‌ی چین به واردات مواد(اولیه) در هفته‌های اخیر صورت می‌گیرد، به تولیدکنندگان ایرانی شمش کمک کرد تا در آخرین دور مناقصه‌ها به قیمت‌های بالاتری دست پیدا کنند.

دو شرکت تولیدکننده‌ی ایرانی شمش – شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و شرکت آهن و فولاد ارفع – در مجموع 60000 تن از این ماده را به قیمت 543 دلار در هر تن فوب بنادر جنوبی ایران به فروش رساندند.

در همین حال، گفته می‌شود که یکی دیگر از تولیدکنندگان ایرانی شمش –  کارخانه ذوب‌آهن اصفهان – محموله‌ی خود را در محدوده‌ی 545 تا 550 دلار در هر تن فوب به فروش رسانده است.

این معاملات ارزیابی قیمت هفتگی فست مارکت برای شمش فولادی صادراتی فوب بنادر ایران را از 535-547 دلار در هر تن فوب در 22 دسامبر به 543-550 دلار در هر تن  فوب در روز چهارشنبه 29 دسامبر افزایش داد.

افزایش قیمت‌ها در درجه‌ی اول به احیای تقاضای کشورهای آسیایی نسبت داده شد.

به گفته منابع، محموله‌ی 20000 تنی شمش فولادی ایران که قرار بود در اواخر ژانویه تا اوایل فوریه ارسال شود، به قیمت 610 دلار در هر تن cfr به کشور تایلند فروخته شد. هزینه‌ی برآورد شده برای حمل بار از جنوب ایران به منطقه جنوب شرق آسیا، 50 تا 55 دلار در هر تن است.

فروش به کشور تایلند به دنبال دو معامله که هفته‌ی گذشته با قیمت 600 تا 610 دلار در هر تن cfr با کشور چین منعقد شدند، انجام شد.

(MetalBulletin, 29 Dec, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا