اخبار کره جنوبی: شرکت پوسکو تاسیس و راه اندازی واحد جدید تولید ورق فولادی الکتریکی را با مدنظر قرار دادن بازار خودروهای برقی، برنامه‌ریزی می‌کند

خط تولید خودرو الکتریکی

شرکت پوسکوی کره جنوبی (POSCO)، پنجمین فولادساز بزرگ جهان، در 15 نوامبر 2021 اعلام کرد که یک کارخانه‌ی جدید ورق‌های فولادی الکتریکی غیر جهت‌دار (Non-Oriented) (دارای خواص فیزیکی مشابه در تمامی جهات) تاسیس خواهد کرد. فولادهای الکتریکی غیر جهت‌دار، در موتورهایی که وسایل نقلیه برقی (EVs) را می‌رانند، مورد نیاز می‌باشند. به گفته‌ی استیل دیلی (SteelDaily)، این شرکت حدود 1 تریلیون وون کره جنوبی (850 میلیون دلار) برای ساخت یک کارخانه‌ی جدید با ظرفیت تولید سالانه 300.000 تن ورق‌های فولادی الکتریکی از اوایل سال آینده، در کارخانه‌ی فولادی کویو (Koyo) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در حال حاضر، شرکت پوسکو سالانه 100.000 تن ورق‌های فولادی الکتریکی غیر جهت‌دار برای خودروهای برقی تولید می‌کند. در آینده، با این سرمایه گذاری هنگفت، میزان تولید سالانه تا سال 2025 به 400.000 تن افزایش خواهد یافت. از آن‌جایی که صفحات نازک‌تر موجب کاهش انرژی از دست رفته می‌شوند، این شرکت هم‌چنین اظهار داشت: «امکان تولید محصولات با راندمان بالا با ضخامت صفحه‌ی 0.3 میلی‌متر یا کم‌تر و هم‌چنین محصولات با مشخصه‌های مختلف از حیث میزان پوشش سطح (اندود) وجود خواهد داشت.»

افزایش تقاضا برای ورق های فولادی الکتریکی قابل استفاده در خودروهای برقی

انتظار می‌رود که تقاضا برای ورق‌های فولادی الکتریکی برای استفاده در خودروهای برقی به طور پیوسته افزایش یابد. در همین حال، کارخانه‌ها در سایر کشورها نیز برای افزایش ظرفیت تولید ورق‌های فولادی الکتریکی با شتاب بالایی حرکت می‌کنند. با این حال، شرکت پوسکو تاکنون برای توسعه‌ی ظرفیت خود تلاش نکرده است، و بیش‌تر در حال تقویت کسب و کار خود در بخش توزیع و فرآوری مواد بوده است.

شرکت فولادیPOSCO Steel Processing and Service  (SPS)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت بین المللی پوسکو است و اجزای مختلف موتورهای کششی (نوعی از موتورهای الکتریکی) را تولید می‌کند. شرکت پوسکو مالک 9/62 درصد از سهام این شرکت می‌باشد.

طبق گزارش استیل دیلی، تولید سالانه‌ی هسته‌های موتوری که از ورق‌های فولادی الکتریکی غیر جهت‌دار به عنوان ماده پایه استفاده می‌کنند، 2 میلیون واحد در کشور ژاپن، 900.000 واحد در کشور چین و 650.000 واحد در مناطق آمریکای شمالی و اروپا خواهد بود. خط مشی موجود، افزایش 450.000 واحدی و ایجاد سیستم تولید 4 میلیون واحدی در سراسر جهان می‌باشد.

شرکت پوسکو، در حال حاضر، تصاحب بخشی از تقاضای رو به رشد ورق‌های فولادی الکتریکی را هدف گذاری کرده است اگرچه هم اکنون در حال بهره برداری از شبکه‌ی توزیع و فرآوری مواد بوده و راه اندازی تاسیسات جدید را آغاز کرده است.

شرکت پوسکو از طریق سرمایه‌گذاری در تاسیسات جدید، به صورت فعالانه‌ای به تغییرات در روندهای صنعت خودرو، تقاضاهای نوظهور و تقویت رقابت‌های جهانی خود، پاسخ می‌دهد.

(SteelMint, 16 Nov, 2021)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا